Mikään ei toimi ilman markkinointia

Maanantai 29.3.2010 - Kauko Niemi


Näin se vain on tässä markkinataloudessa, että mikään ei toimi ilman markkinointia. Kirkkojen sunnuntaisia jumalpalveluksia pitää markkinoida siinä missä HK:n sinistäkin.

Töölön seurakunnan suoramarkkinointikampanja tuotti viime sunnuntaina hyvän tuloksen. Olin palmusunnuntaina laulamassa Töölön kirkon 80-vuotisjuhlamessussa ja yllätys oli melkoinen.

Kuinka ollakkaan, tupa oli melko täynnä - viitisen sataa ihmistä sen sijaan, että normaalisti on 5-15 ihmistä.

Ja kysehän oli onnistuneesta suoramarkkinointikampanjasta. Seurakunta oli postittanut kustin mukana jokaiseen talouteen, jossa on seurakunnan jäsen, suoramarkkinointimateriaalin.

Olisikohan kaikki edes mahtuneet kirkkoon, jos siellä olisi jumalanpalvelusta laulanut seurakunnan alueella asuva Maria Lund.

Ei ole varmasti kaukana, kun kirkko kampanjoi sunnuntaiaamuisia messujaan. Tosin sitä ennen saattaa tulla strategian uudistaminen ja siirtää palvelus toiseen kellon aikaan.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini